Forum "Biblioteki w Szkole"
Nowy Molnet+ nowoczesna biblioteka w chmurze
 
Dzisiaj jest sobota 25 paź 2014, 18:42

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ilość etatów w bibliotece
Post: środa 28 mar 2007, 13:34 
Mam pytanie a nawet dwa :)
1. Czy ktoś się może orientuje ile etatów w bibliotece przypada na 660 uczniów?
Ja jestem sama nie nadązam z wypozyczaniem, organizowaniem konkursów, pomocą przy prezentacjach maturalnych , trzy gazetki ścinne i prowadzenie gazetki szkolnej , za chwile mam jeszcze wprowadzać ksiązki do Mola.
Czy są gdzieś przepisy , kóre mówią ile osób powinno być w bibliotece na taką ilośc uczniów?

2.Robię też awans na dyplomowanego i zastanawia mnie punkt dotyczacy wprowadzania programu działań wychowawczych, opiekunczych itd?
Jaki program mogę opracować aby był ciekawy i godny uwagi , proszę o pomoc bo juz brak mi pomysłów. Czy może to byc program wychowawczy biblioteki? Biblioteka nie posiada żadnego programu, jestem w niej od niedawna i zastałam kompletny bałagan, musze zrobić katalogi , uporządkować strone finansową(ksiegowa ma inna wartośc księgozbioru i ja mam inną)itp.

Proszę o wskazówki.
Pozdrawiam wiosennie :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 mar 2007, 14:08 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 20:33
Posty: 23
Lokalizacja: Kraśnik
Aniu daj jakies namiary na siebie podesle Ci troszke materialow-ok?

_________________
Uśmiechnij się , jutro będzie lepiej ....:-)))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 mar 2007, 14:13 
Offline

Rejestracja: sobota 03 cze 2006, 21:01
Posty: 99
O ile wiem, już nie obowiazują stare normy, gdzie na 300 uczniów był etat na dalsze 250 pół. Teraz to decyzja organu prowadzącego, na wniosek dyrektora. To też jest sprawa, o którą zabiegamy jako nauczyciele, żeby jednak normy były, bo jak u ciebie- dochodzi do przesady w wymaganiach wobec pracownika.
Ja na ok 500 mam etat. Narazie. Co do dyplomacji, dyplomowałam się 4 lata temu, raczej ktoś powinien ci pomóc kto to robił rok temu. Ciągle zmieniają się wymagania. :? Ale jak już zrobisz, moze usłyszysz jak ja od pani oddającej mi teczkę- możesz teraz dać dzieciom do zabawy :wink:
Jacko?? wiesz coś o normach??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 mar 2007, 20:29 
Offline

Rejestracja: niedziela 18 mar 2007, 18:43
Posty: 644
anka1111 pisze:
Mam pytanie a nawet dwa :)
1. Czy ktoś się może orientuje ile etatów w bibliotece przypada na 660 uczniów?....Czy są gdzieś przepisy , kóre mówią ile osób powinno być w bibliotece na taką ilośc uczniów?


nie ma takich przepisów..
Przepis art. 42 ust. 4 Karty Nauczyciela stanowiący, że liczbę uczniów przypadającą na etat nauczyciela bibliotekarza ustala MEN w osobnym rozporządzeniu, został uchylony przez art. 38 pkt 6 ustawy z dn. 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej - w związku z reformą ustrojową państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 668, z późn. zm.).

zatem w aktualnym stanie prawnym standardy dotyczące zatrudniania nauczycieli bibliotek szkolnych ustala organ prowadzący szkołę.

Tu jest też rola dyrektorów placówek by uświadamiać organowi prowadzącemu zarówno o roli biblioteki jak i charakterze pracy. Często się słyszy od bez-radnych czy urzędników tak: no przeciez dostała ICIM to powinno być łatwiej :-) bo niby kompy trafiły

ale to nie jest takie proste i uzaleznoine jest od tego jak OP zarzadza szkołami i jakie są układy w kwestii oświatowej na danym terenie i na ile dyrektorzy maja wpływ na kreowanie polityki oświatowej na danym terenie (bardzo często nie maja nic do gadania bo są inni co wiedzą lepiej niż dyrek co się w szkole dzieje no i później są warunki ustalane jakie są)

u mnie na 301 uczniów 1 etat i dalej na każde 150 następne 1/2 etatu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: mam pytanie
Post: środa 28 mar 2007, 20:49 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 20:33
Posty: 23
Lokalizacja: Kraśnik
2.Robię też awans na dyplomowanego i zastanawia mnie punkt dotyczacy wprowadzania programu działań wychowawczych, opiekunczych itd?
Jaki program mogę opracować aby był ciekawy i godny uwagi , proszę o pomoc bo juz brak mi pomysłów.

Możesz podać własną koncepcję zajęć dla młodzieży podczas ferii zimowych( bo cel to piękny przeciez - stwarzasz uczniom atrakcyjne i bezpieczne spedzenie wolnego czasu , uczysz rozwijania umiejetnosci pracy w zespole, ksztalcisz nawyk tworczego i milego spedzania wolnego czasu ) , opracować Program Wychowawczy Biblioteki , przeprowadzić konkursy - najlepej jakieś historyczne , dotyczące tradycji kulturalnych Waszego regionu , promujace Wasz region- np fotograficzny - bo nie ma piękniejszej lekcji wychowawczej , lekcji patriotyzmu , humanizmu czy historii jak przeprowadzenie wlasnie takich konkursow . wprawdzie nie masz juz duzo czasu ale mozesz zorganizowac konkurs na najpiekniejsza pisanke czy palme wielkanocna czy potem - konkurs na ozdobki swiateczne bozonarodzeniowych itd.

_________________
Uśmiechnij się , jutro będzie lepiej ....:-)))


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 mar 2007, 10:18 
Dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi na moje pytania.Basko , podaje mój email moniab00@op.pl


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: mam pytanie
Post: czwartek 29 mar 2007, 21:09 
anka1111 pisze:
Mam pytanie a nawet dwa :)
2.Robię też awans na dyplomowanego i zastanawia mnie punkt dotyczacy wprowadzania programu działań wychowawczych, opiekunczych itd?
Jaki program mogę opracować aby był ciekawy i godny uwagi , proszę o pomoc bo juz brak mi pomysłów. Czy może to byc program wychowawczy biblioteki? Biblioteka nie posiada żadnego programu, jestem w niej od niedawna i zastałam kompletny bałagan, musze zrobić katalogi , uporządkować strone finansową(ksiegowa ma inna wartośc księgozbioru i ja mam inną)itp.
Proszę o wskazówki.
Pozdrawiam wiosennie :)


Zaraz, zaraz... A dlaczego pominęłaś to, co najważniejsze, tj. edukację?
Mogą być przecież pozalekcyjne zajęcia edukacyjne, np. jakieś koło zainteresowań.

Dokładny cytat z rozporządzenia:
4 a) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,

Basko, wydaje mi się, że zajęcia w czasie ferii, to trochę mało i krótko jak na program. Ile to może być godzin w sumie?
Same konkursy raczej do punku pierwszego (podnoszenie jakości pracy szkoły) - no chyba że są elementem naprawdę spójnego i bogatego w inne elementy programu.

pozdr :) Kaja


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2007, 08:58 
Offline

Rejestracja: piątek 30 mar 2007, 08:18
Posty: 303
Aniu nie ma zadnych jednolitych przepisów mówiacych o regułach zatrudnianiu bibliotekarzy . Dawniej były normy , ale to było dawno temu . W poprzedniej szkole na 1000 uczniów byłam tylko sama , teraz jest podobnie tylko uczniów troszkę mniej , ale roboty znacznie więcej jest


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2007, 17:06 
Przepraszam ale zapomniałam dodać,że prowadzę również teatr szkolny oraz Koło Miłośników Biblioteki wszystko oczywiście po godzinach.
A jeśli chodzi o edukacje to zajęcia z Edukacji czytelniczej i medialnej , które wypadaja raz w czasie moich godzin pracy a czasami po godzinach.
Pracuję w szkole średniej i zajecia trwaja u nas do 19.
Pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek 30 mar 2007, 23:45 
No to nad czym się zastanawiasz? Po co wymyślać dodatkowy program wychowawczy biblioteki? Napisz program dla koła zainteresowań, tego, którego działalność jest bardziej znacząca albo program własny zajęć z edukacji czytelniczej i medialnej. Przedstaw go radzie pedagogicznej do zatwierdzenia. A co właściwie masz w planie rozwoju?
A tak na marginesie… w godzinach czy po godzinach – dla awansu nie ma to żadnego znaczenia; istotne jest wypunktowanie efektów.

pozdr :) Kaja


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 05 kwie 2007, 21:35 
Dzięki i pozdrawiam świątecznie.
Życzę wszystkim spokojnych radosnych świąt. :D


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL