Forum "Biblioteki w Szkole"
Zamów prenumeratę z rabatem teraz - fakturę opłacisz w styczniu
 
Dzisiaj jest czwartek 21 lut 2019, 18:30

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: drukarka
Post: piątek 05 cze 2009, 16:20 
Na administratorze drukarka jest nieaktywna. Co zrobić?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 07 cze 2009, 07:27 
U mnie tak samo. Co robić?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 08 cze 2009, 10:32 
Offline

Rejestracja: piątek 02 cze 2006, 11:16
Posty: 628
To jakaś plaga? bo u mnie też :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 08 cze 2009, 12:47 
U mnie też z żadnego poziomu, mimo zgodności IP drukarki. Informatyk dochodzi już dwa miesiące i ciągle nie ma czasu.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 08 cze 2009, 13:35 
Offline

Rejestracja: środa 01 sie 2007, 20:02
Posty: 105
Lokalizacja: Małopolska
u mnie na 4 komputery tylko z jednego mozna drukować odkąd mam ICIM

_________________
Człowiek stworzony jest na to, by szukał prawdy, a nie by ją posiadać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: drukarka
Post: poniedziałek 08 cze 2009, 19:33 
Kochani! czy dostaniemy jakieś wskazówki odnośnie tego tematu. Może wsparcie odpowie! czekamy z niecierpliwoscią. pozdrowienia.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 08 cze 2009, 21:20 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3317
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Nie wiem jakie macie urządzenia u mnie poskutkowało takie oto rozwiązanie:
dot urządz. wielofunk. HP LaserJet 3052. - odblokowanie drukowania.
Sprawdzić ustawienia IP w drukarce( zapisać) ew. wydrukować - konfigurację sieci.
W miejscu gdzie są USTAWIENIA SIECI, poszukać RESET i nacisnąć OK trzymać przycisk tak długo, aż na wyświetlaczu pojawi się przynajmniej połowa ( lub więcej) znaczków >>>>>>>>, dalej ustawiamy - wpisujemy adres IP na nowo i powinno drukować. Prawidłowy reset poznajemy po komunikacie w okienku " INICJOWANIE MAGAZYNU TRWAŁEGO.

Mam nadzieję, że uda się przywrócić drukowanie, powodzenia Smile.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 15 lip 2009, 19:28 
Offline

Rejestracja: niedziela 02 mar 2008, 18:04
Posty: 3
Lokalizacja: ŁSL Hackers Society
Po co tak kombinować?

Najczęściej dzieje się tak przy konflikcie IP w sieci lokalnej. Wówczas ani jedna, ani druga maszyna z tym samym IP pakietów otrzymywać nie może....

Jak poznać taką sytuację?
Odpowiedź jest prosta - na drukarce wchodzimy w Menu -> Raporty -> Konfig. sieci i odbieramy wydruk. Jeśli w polu Status mamy wpis Wykryto zduplikowany adres IP, to wszystko jasne....

Rozwiązanie problemu raz na zawsze:
  • Pierwszą czynnością, jaką robimy, to sprawdzamy podsieć prywatną, czyli pulę adresów, do której należy drukarka. Z wydruku odczytujemy więc wszystkie liczby przed ostatnią kropką, na przykład dla adresu:
    Kod:
    10.0.0.82

    będzie to:
    Kod:
    10.0.0

    I podobnie.
  • Następnie upewniamy się, ile mniej więcej komputerów i urządzeń peryferyjnych (koncentratorów zarządzanych, routerów, serwerów usług terminalowych, dysków NAS, itp...) jest w danym budynku. Do liczby tej dodajmy 4 (limit pewności).
  • Otrzymujemy adres IP o wzorze:
    Kod:
    podsieć.otrzymana liczba (słownie: podsieć(kropka)otrzymana liczba)

    Pingujemy go z poziomu polecenia Uruchom (Logo Windows + R) komendą:
    Kod:
    ping -t otrzymany_adres_IP

    Jeśli przejdzie 20 napisów jak ten:
    Cytuj:
    Upłynął limit czasu żądania.

    wciskamy Ctrl+C i przystępujemy do dalszych prac. Jeśli zaś będą jakieś odpowiedzi, po wciśnięciu Ctrl+C odejmujemy 1 od liczby z ostatniej rubryki adresu IP i powtarzamy pingowanie z mniejszym adresem.
  • Wchodzimy w ustawienia adresu IP drukarki, ustawiamy na Ręczne i wpisjemy otrzymany adres IP w pole o tym samym tytule. Jeśli któraś rubryka ma cyfr mniej niż 3, dopisujemy NA JEJ POCZĄTKU zera, na przykład:
    Kod:
    10.0.0.82 -> 010.000.000.082

    Maska podsieci do znalezienia i przepisania z wydruku, również 3 cyfry na rubrykę!
    Brama domyślna -> jak wyżej.
  • Po zapisaniu zmian w drukarce restartujemy ją wyłącznikiem głównym.
  • Na każdym komputerze wchodzimy we właściwości drukarki, zakładka Porty. Tworzymy nowy port typu Standard TCP/IP Port, jako adres IP wpisujemy ten, który wpisywaliśmy w drukarce, a jako nazwę portu na przykład BIBL1: (ważny jest ten dwukropek na końcu!). Resztę opcji tworzenia pozostawiamy bez zmian, po utworzeniu portu upewniamy się, czy jest zaznaczony, potwierdzamy, zapisujemy w WDP/IPAT, i powtarzamy dla każdgo komputera.
  • Znany bug z niedziałającym skanerem, pojawia się wszędzie po wygaśnięciu dzierżawy DHCP, więc tutaj nie jest on tak istotny....

_________________
ŁSLhacker,
ŁSL Hackers Society


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL