Forum "Biblioteki w Szkole"
Zamów prenumeratę na 2018 r. u wydawcy do końca grudnia
 
Dzisiaj jest niedziela 24 cze 2018, 02:59

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: XI Ogólnopolskie Forum Nauczycieli Bibliotekarzy
Post: środa 16 sty 2008, 09:54 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 14:06
Posty: 158
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rada Główna TNBSP zaprasza do wzięcia udziału w XI Ogólnopolskim Forum Nauczycieli Bibliotekarzy organizowanym z okazji 15-lecia działalności TNBSP. Forum jest przygotowywane przez Oddział w Warszawie. Zaplanowano je na 19 i 20 kwietnia 2008 roku. Wzór karty zgłoszenia i pozostałe informacje znajdują się na stronie Rady Głównej TNBSP http://tnbsp.oeiizk.waw.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 16 sty 2008, 16:53 
Program Forum jest juz ustalony, ale nie mogę sie powstrzymać od uwagi. Nie rozumiem, dlaczego rada Główna zamiast z okazji 15-lecia podyskutować nad rolą i przyszlością TNSP proponuje nam przedsięwzięcia typu teatrzyk uczniowski czy gawędzenie pana Brudzińskiego (miłego zresztą). Lubię teatrzyki uczniowskie (sama taki prowadzę), ale nie mam ani czasu, ani pieniedzy, by jechać do Warszawy na oglądanie teatrzyku. Mam dobre teatry uczniowskie na miejscu. Gdybym zdecydowała się na teatr w Warszawie, to jednak wybrałabym coś profesjonalnego np. w Teatrze Powszecznym.
Przecież na pierwszy rzut oka widać od dłuzszego czasu, że działalność Rady Głównej zamiera. Czy nie mamy o czym rozmawiać? Czy nie potrzebujemy jakichś ustaleń? Tymczasem na dyskusję przeznaczono 1 godzinę wieczorem. Jak znam sprawność organizacyjną i obyczaje Rady Głównej, to z tej godziny zrobi się 10 minut, które pani prezes przeznaczy na poinformowanie o osiągnięciach sprzed kulkunastu lat i zaproponuje wykupienie wycieczki.
W obecnej sytuacji nauczycieli bibliotekarzy oraz bibliotek zaproponowany program wydaje mi się nie na miejscu. Jest on kolejnym dowodem na to, że Rada Główna jest kompletnie oderwana od bibliotekarskiej rzecywistości (a może jest w szkoku po odejściu ulubionego ministra Romana G., do którego pisała na klęczkach pisma?). Przykro mi, ale nie wybiorę się na to forum :(
Nie widzę sensu.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 16 sty 2008, 22:43 
Gratuluję celności opisu. Spotkanie z okazji 15-lecia po 16 latach to ekwilibrystyka intelektualna. Dyskusja na temat TNBSP już była, i do chwili rezygnacji prezesa kolejne nie są przewidziane.


Na górę
  
 
 Tytuł: Forum
Post: czwartek 17 sty 2008, 18:37 
Do joan 50 i innych
Ja też się na forum nie wybieram ale nie dlatego że RG TNBSP nie ma nic do zaoferowania ale z przyczyn finansowych po prostu mnie nie stać na opłatę w wysokości 60 zł (za obiad, herbatę i materiały z konferencji, które i tak po przyjeździe rzucę w kąt, a przy większych porządkach wyrzucę do śmieci) i dodatkowe koszty przejazdu w obie strony i noclegu. Nie sądzę też ze RG jest w szoku i nic nie robi - może po kilka razy nie pisze o tym na swojej stronie ale pewne tematy rozwiązuje, prowadzi poradnictwo i cały sekretariat Towarzystwa nie mówiąc o tak drobnych sprawach jak reprezentowanie nas bibliotekarzy szkolnych w różnych miejscach i na różnych spotkaniach - o tym się nie mówi bo są to normalne sprawy związane z przedstawicielstwem które po prostu się wykonuje. A samo przygotowanie Forum jakkolwiek by nie było to nie sprawa 7 osób z których każda pracuje zawodowo, a mieszka w oddaleniu od Warszawy o 300 i więcej kilometrów. W swoim oddziale tylko raz zorganizowałyśmy wojewódzką konferencję i wiem ile trudu i pracy trzeba było włożyć w jej przeprowadzenie i doprowadzenie żeby się odbyła, więc uważam ze należałoby schylić czoła przed osobami, które się w to zaangażowały i chcą przy tym pracować. A jeżeli coś nie odpowiada to przecież jest czas i można wysłać sugestie do zmiany programu sądzę że RG weźmie to pod uwagę i zmiany wprowadzi.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 17 sty 2008, 20:29 
Pozdrowienia dla joan50.
Do gościa członka TNBSP.
Bilety komunikacji miejskiej w Warszawie również drożeją. Kolejny problem.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Forum
Post: piątek 18 sty 2008, 00:22 
gość członek TNBSP pisze:

uważam ze należałoby schylić czoła przed osobami, które się w to zaangażowały i chcą przy tym pracować.


Ja chylę czoła (naprawdę), ale uważam, ze jest to wysiłek zmarnowany, para wypuszczona kominem. Nie wszystko, przy czym czlowiek się napracuje, ma sens, chociaż każdej pracy należy sie szacunek. Zawsze jednak lepiej sie napracować z sensem, nie marnować czasu i energii.


Na górę
  
 
 Tytuł: Forum
Post: piątek 18 sty 2008, 22:39 
a może zamiast tak wszystko krytykować należałoby włączyć się do pomocy w organizacji forum przecież te dziewczyny wszytkiego same nie załatwią Więc kto ma czas i chęci do dzieła.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Forum
Post: sobota 19 sty 2008, 18:19 
gość pisze:
a może zamiast tak wszystko krytykować należałoby włączyć się do pomocy w organizacji forum przecież te dziewczyny wszytkiego same nie załatwią Więc kto ma czas i chęci do dzieła.


Świetny pomysł. Jutro sobie kupię bilet do Warszawy, wynajmę hotel i zgłoszę się do pomocy :)
A tak na serio - jeżeli koleżanki sobie nie radzą, to niech to powiedzą. Może ktoś będzie miał lepszy pomysł, może znajdzie się sprawniejsza organizacyjnie grupa, może należałoby najpierw zapytać, jakie są oczekiwania wobec programu takiej imprezy itp. Po drugie sama organizacja forum ze zlym programem jest z grubsza tak samo pracochłonna jak organizacja forum z dobrym programem. A po trzecie ja tylko napisałam, dlaczego się nie wybieram na forum. Kto chce jechać ogladać ten teatrzyk, niech jedzie.


Na górę
  
 
 Tytuł: Na Forum o Forum
Post: niedziela 10 lut 2008, 00:48 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 14:06
Posty: 158
Lokalizacja: Bydgoszcz
”Nic bardziej nie wzmacnia człowieka, niż okazane mu zaufanie” (Adolf Harnack)

Właśnie kończą mi się ferie i wracam na łono bibliotekarstwa szkolnego. Odpoczęłam nieco, miałam trochę czasu na przemyślenia i, oprócz zauważenia różnicy w niebieskości migdałów, naszła mnie taka refleksja: jak komuś mogło przyjść do głowy, że informacje dla swoich członków przekazujemy poprzez forum „Biblioteki w Szkole”?! :roll: (z całym szacunkiem dla tego forum, które wysoko cenię, do którego systematycznie zaglądam)
Notatka, którą zamieściłam powyżej przeznaczona była dla osób „postronnych”, i tych życzliwych i tych, którzy widzą tylko nasze oderwanie od środowiska. Członkowie Towarzystwa porozumiewają się między sobą wewnętrznymi kanałami. A przynajmniej w ten sposób przekazują sobie informacje :wink:
Za program XI Forum TNBSP odpowiada Odział w Warszawie. Jesteśmy mu bardzo wdzięczni. Rada Główna w obecnym składzie jeszcze nie podejmuje się realizacji takiego przedsięwzięcia. Ale to nie znaczy, że nie podejmujemy się realizacji naszych zamierzeń :!: Dawno już zapowiadaliśmy (nawet w Internecie – patrz komunikat z maja 2007 r.), że ważne jest dla nas jak najszybsze spotkanie prezesów Oddziałów. Planowaliśmy je w łączności z obchodami 15-lecia Towarzystwa. Miała to być jesień 2007 w Poznaniu. Nie udało się, będzie wiosna 2008 w Warszawie, ale będzie! Zainteresowani członkowie od dłuższego czasu wiedzą o czym chcemy rozmawiać. Z pewnością zasięgną też rady bibliotekarzy niezrzeszonych. I na to też czekamy. Kto chciał, ten zauważył, że nie tylko deklarujemy otwarcie, ale też jesteśmy otwarci na sprawy naszego środowiska. Przecież to tam działa Towarzystwo, a nie w siedzibie RG. Całe popołudnie pierwszego dnia poświęcamy na dyskusję o kształcie naszej organizacji.
Czy uwierzycie w to dopiero wtedy, kiedy ta notatka ukaże się w E-kurierze :?:
Kiedyś uważałam ten magazyn za nowoczesne, ciekawe, rzetelne i aktualne źródło informacji. Teraz widzę, że główną jego domeną stała się dezinformacja. Mam tu na myśli wariacje na temat TNBSP, bo te jestem w stanie zweryfikować. Redaktor koordynująca poczuła się zobowiązana do podsumowania działalności TNBSP w 2007 roku. I byłoby to całkiem miłe, gdyby opierało się na faktach. Nazwano mnie rzecznikiem prasowym organizacji, ale nikt z redakcji nie zwrócił się do mnie po jakiekolwiek informacje :? Nie było takiej potrzeby. Czy fakt, że coś dzieje się w „realu”, a nie ma tego w Internecie, znaczy, że tego nie ma?
Pewnie podobnie było z informacją o XI Forum – nie napisałam, że oprócz „teatrzyków” dla wszystkich zgromadzonych będzie spotkanie robocze dla wybranych. Mea culpa. Ten błąd polegał znowu na zachwianiu równowagi między robieniem czegoś, a mówieniem o tym. Przydałby się dobry rzecznik prasowy ... (gdzie ci rzecznicy? prawdziwi tacy...) Najlepsza byłaby (szczerze!) pani Renata Sowada :) Tym bardziej, że witryny internetowe wszystkich Oddziałów TNBSP zachowały linki do E-kuriera :D
Nie ukrywam, że cenię dr Sowadę za niesłabnący zapał i poświęcenie dla bibliotekarstwa szkolnego, a trzeźwe spojrzenie i krytycyzm też mogą być budujące (jeżeli nie są tylko krzywym zwierciadłem i krytykanctwem). Dobrze byłoby stać obok siebie (hej ramię do ramienia!), wydają się zbieżne nasze cele ... O co więc chodzi? Przecież nie o pieniądze, bo my wszystkie, jako te „siłaczki”... A może stara prawda, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia?

A tak nawiasem mówiąc, gdzie ja bym znalazła aż tak cierpliwych słuchaczy, gdyby nie to forum :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 11 lut 2008, 22:16 
Za funkcję rzecznika TNBSP, jak i inne serdecznie dziękuję - nie skorzystam. Organizacji brakuje nie tylko rzecznika.
Cieszy mnie czytelnictwo e-Kuriera NB i zapraszam na http://www.actual2005.republika.pl kolejnych czytelników.
Moje opinie nie zależą od miejsca siedzenia - krytyka RG TNBSP była w czasie, kiedy byłam członkinią TNBSP i teraz - bo jest zasadna.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich członków TNBSP. Wbrew pozorom o TNBSP e-Kurier NB informuje w marginalnym stopniu.
W przypadku chęci dyskusji merytorycznej zapraszam na łamy e-Kuriera NB. Nie widzę powodu zabierania przestrzeni dyskowej serwerów Biblioteki w Szkole.
Z poważaniem
Renata Sowada


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 12 lut 2008, 11:34 
Offline

Rejestracja: niedziela 09 kwie 2006, 16:06
Posty: 652
Lokalizacja: Warszawa
nbczwa pisze:
Nie widzę powodu zabierania przestrzeni dyskowej serwerów Biblioteki w Szkole. (...)


Och, proszę się naszą "przestrzenią dyskową" tak bardzo nie przejmować. Na pewno tej przestrzeni wystarczy i na dyskusję, i na promocję ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 22 kwie 2008, 22:04 
No i co? Udało się? Słyszałam, że forum osobiście zaszczycił wiceminister, ale został wykorzystany do wręczania dyplomów TNBSP, a nie do rozmowy o bibliotekach...


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 23 kwie 2008, 00:01 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 kwie 2006, 17:54
Posty: 206
Lokalizacja: Mazowiecekie
Owszem, był pan minister, owszem wręczał dyplomy, ale i jemu został wręczony list protestacyjny w sprawie nieuwzględnienia spraw bibliotek szkolnych i czytelnictwa w nowej podstawie programowej. A że był zaledwie może ze 40 minut, to nie jest wina organizatorów - wszyscy urzędnicy mają w tym samym czasie mnóstwo innych zajęć. Może gdyby posiedział, posłuchał i obejrzał, co się dzieje w bibliotekach szkolnych, coś by zrozumiał, a tak to pewnie skończy się na przeczytaniu listu.

Pozdrawiam

_________________
Tara


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 23 kwie 2008, 22:26 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 26 mar 2007, 14:06
Posty: 158
Lokalizacja: Bydgoszcz
Koleżanki i koledzy. Zapewniam, że nie skończy się na przeczytaniu listu. Zostaliśmy zaproszeni do rozmowy :D Jeszcze nie ręczę za to, co z tego wyniknie, ale uważam, że "gra warta świeczki" :)
Trzymajcie kciuki, dajcie na mszę, albo chociaż westchnijcie życzliwie :?
c.d.n.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL