Forum "Biblioteki w Szkole"
Program biblioteczny MOL NET+

Dzisiaj jest sobota 21 paź 2017, 21:19

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: cięcie etatu w okresie wakacyjnym

Witam!
27 lipca zadzwoniła do mnie pani dyrektor,że wysłała do mnie pismo z informacją,że Urząd Miasta tnie etat w bibliotece szkolnej i jeśli chcę, to mogę zostać na pół etetu. Czy dyrekcja mogła tak późno poinformować mnie o obcięciu połowy etatu? Jaki krok mogę zrobić poza podpisaniem nowej umowy na pół etatu? Z Karty Nauczyciela wiem co mogę zrobić w wypadku zwolnienia, ale nie wiem co mogę jeśli chodzi o obcięcie połowy etatu?
Czuję się z tym źle, zwłaszcza,że przed wakacjami nawet nie było rozmów w szkole o tym,że od nowego roku szkolnego mogą być cięcia w etacie.Proszę o rady. Z góry dziękuję.

Tytuł: Re: cięcie etatu w okresie wakacyjnym

Chcę dodać,że jestem nauczycielem mianowanym.

Z tego, co wiem /nie jestem prawnikiem, niestety/, nie możesz mieć obniżonego etatu po 31 maja. Mogą ci obciąc pół etatu, ale muszą płacić za cały przez rok. Nic bym nie podpisywała, bez konsultacji z prawnikiem lub związkami zawodowymi. Po coś w szkole są, chociaz po co są w mojej...ostatnio NIE WIEM.
Obawiałam się takiej sytuacji u mnie, ponieważ ktoś inny bardzo chce przejąć moje godziny. Może mu się to udać.. za rok.

Potwierdzę to co napisała Aqua - wszystkie ruchy kadrowe powinny być wykonane do końca maja.Po tym terminie dyrektor nie ma prawa nikomu ograniczyć etatu - musi znaleźć godziny.U mnie Rada Miasta zatwierdziła normy zatrudnienia nauczycieli bibliotekarzy w lutym, choć znając realia ktoś w Urzędzie mógł się obudzić w lipcu.I będzie się miał z pyszna.Swoją drogą, Twój dyrektor nie zna się na prawie oświatowym, czy próbuje Cię zwyczajnie oszukać?Zadałabym to pytanie.To co się dzieje w szkołach przypomna dzieła Kafki, albo Borisa Viana.