Forum "Biblioteki w Szkole"
Zamów prenumeratę na 2018 r. u wydawcy do końca grudnia
 
Dzisiaj jest piątek 21 wrz 2018, 12:23

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 05 mar 2013, 14:53 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 10 kwie 2006, 16:30
Posty: 423
Lokalizacja: Bytom
Mario sprecyzuję: czy mogę nie prowadzić księgi papierowej, a jedynie drukować ją raz w roku pomimo tego, że nie mam wszystkich zbiorów jeszcze w komputerze? Piszę tu o starych zbiorach, a nie o nowych darach lub kupionych. Stan inwentarzowy i jego wartość nie będą się zgadzały przy porównaniu tych starych ksiąg i tej nowej tworzonej w komputerze :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 05 mar 2013, 15:05 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 gru 2006, 13:23
Posty: 899
Lokalizacja: Lubuskie
A jaką wartość książek sprzed denominacji wpisujesz do tej nowej, tworzonej właśnie księgi inwentarzowej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 05 mar 2013, 18:41 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3271
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Karolina pisze:
Mario sprecyzuję: czy mogę nie prowadzić księgi papierowej, a jedynie drukować ją raz w roku pomimo tego, że nie mam wszystkich zbiorów jeszcze w komputerze? Piszę tu o starych zbiorach, a nie o nowych darach lub kupionych. Stan inwentarzowy i jego wartość nie będą się zgadzały przy porównaniu tych starych ksiąg i tej nowej tworzonej w komputerze :(

Teraz ja nie ogarniam, czy mam rozumieć, że przepisujesz stare papierowe kilka mieszanych do jednej nowej papierowej i jeszcze dodatkowo do komputera? :shock:
Zakładam że masz tzw "zbieraninę" różnych ksiąg z różnych miejsc i postanowiłaś zrobić porządek czyli wpisać to co uważasz do jednej księgi, bez zachowania numeracji pierwotnej (książki oczywiście też są), mnie, podobnie jak Halinah również interesuje jakie ceny wpisujesz. Można zrobić tak, że robisz selekcję książek, wybierasz to co chcesz, stawiasz nowe stemple, nadajesz nowe numery inwentarzowe i wpisujesz na nowo do kompa, z datą aktualną i cenami aktualnymi (po wycenie). Oczywiście robisz sobie wydruk na papierze. Aha no i nie zakładasz nowej księgi papierowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: środa 06 mar 2013, 09:27 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 10 kwie 2006, 16:30
Posty: 423
Lokalizacja: Bytom
Aż tak źle nie jest :D Wpisuje to co się nadaje tylko do komputera, ale rozumiem, że nie muszę nanosić nowych numerów w starych księgach. pewnie o to Ci chodziło. Prowadziłam równocześnie księgę "aktualną" papierową - bo sądziłam, że skoro nie mam wszystkiego (chodziło mi głównie o stare woluminy - ok15,000) komputerowym katalogu to nie mogę zaprzestać prowadzenia tej papierowej dla nowych wpływów. Skoro jednak skończyła się to przestanę powielać te nowe wpisy. Aha i jeszcze w sprawie wyceny. Książki które przed denominacja miały swoje ceny, zostały u nas wycenione po 1 groszu i nic na to nie poradzę już bo "w porozumieniu" z księgowością tak ma zostać. Nowe wpływy woluminów wydanych przed denominacja wyceniam w zależności od ich przydatności i stanu od 1zł wzwyż.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: środa 06 mar 2013, 12:54 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3271
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Księgi to taki typ dokumentu, w którym nie można niczego "nanosić" dopuszczalne są poprawki błędów, ale na czerwono i oparafowane, wiec nie to miałam na mysli, sądziłam, że zaczęłaś ze starych ksiąg przepisywać do nowych papierowych wszystko i jednoczesnie do kompa. Kiedy zaczynasz komputeryzację zbiorów to zamykasz papierową księgę, bieżące nabytki wpisujesz do komputera z jednoczesnym przepisywaniem ze starych ksiąg. Stare masz w papierowych, a nowe zawsze mozesz na papierze wydrukować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 25 mar 2014, 15:05 
Offline

Rejestracja: czwartek 28 lut 2013, 09:42
Posty: 491
Gdzieś tu było na ten temat, ale nie mogę znaleźć. Powiedzcie mi, jak to jest z drukowaniem księgi inwentarzowej w Molu, to znaczy, czy należy drukować wszystko od początku, czy tylko od tego momentu, kiedy już nie wpisujemy zbiorów do księgi papierowej? I jeszcze jedno - jak często należy drukować i kiedy najlepiej to robić (początek, koniec roku kalendarzowego)?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 25 mar 2014, 18:53 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 sie 2007, 19:46
Posty: 2237
Kończąc papierowe księgi- zaczynasz drukować nowe od momentu przejścia na system komputerowy.
Druk, minimum raz w roku jesli pamiętam, lepiej to robic częściej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: wtorek 25 mar 2014, 19:35 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3271
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Dobrze pamiętasz Aqa i najlepiej poczekać, aż zapełni się cała strona/y, czyli wielokrotności 20.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: środa 26 mar 2014, 14:08 
Offline

Rejestracja: czwartek 28 lut 2013, 09:42
Posty: 491
A potem do koszulki i segregatora?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: środa 26 mar 2014, 17:18 
Offline

Rejestracja: niedziela 26 sie 2007, 19:46
Posty: 2237
Ja przedziurkowałam i mam w teczce. Jak dyrekcja ma pieniądze na oprawy to proszę bardzo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: czwartek 27 mar 2014, 12:55 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3271
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Ja tak samo jak Aqa :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: poniedziałek 11 wrz 2017, 11:18 
Offline

Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 09:26
Posty: 115
Lokalizacja: małopolska
Witam
Po paru latach chciałbym odgrzebać temat. Dostałem za zadanie skomputeryzować jedną z małych szkół podstawowych. Nie chcę narobić jakiegoś bałaganu, dlatego wolę zapytać: jak wprowadzać ubytki? Czy macie jakieś swoje sprawdzone metody? Słyszałem, że można to zrobić jakoś hurtowo, ale nie bardzo wiem jak. Doradźcie coś.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: poniedziałek 11 wrz 2017, 12:31 
Offline

Rejestracja: czwartek 05 paź 2006, 11:01
Posty: 96
Kilka ładnych lat temu dostałam program Mol. Za radą dziewczyn z tego forum wpisałam tylko książki będące na stanie biblioteki, ubytki pominęłam, wpisując tylko do programu ich wartość i ostatni numer ubytku. Wpisanie całości zajęło mi ok. dwóch lat. Jeżeli masz mały księgozbiór, albo więcej czasu/rąk do pracy możesz przepisać wszystko po kolei :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: poniedziałek 11 wrz 2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3271
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Możesz zrobić jak radzi Panna Maple i przepisac zgodnie z księgami. A możesz wprowadzić ubytki na nowo do systemu pod nowymi numerami, pod opisem bibl. UBYTEK wprowadzasz ubytkowane wcześniej egzemplarze a potem hurtowo robisz z nich ubytki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Komputeryzacja
Post: środa 13 wrz 2017, 07:44 
Offline

Rejestracja: piątek 30 kwie 2010, 09:26
Posty: 115
Lokalizacja: małopolska
Maria pisze:
... możesz wprowadzić ubytki na nowo do systemu pod nowymi numerami, pod opisem bibl. UBYTEK wprowadzasz ubytkowane wcześniej egzemplarze a potem hurtowo robisz z nich ubytki.

Mario, nie bardzo rozumiem. Nadaję tym pozycjom nowe numery w księgach inwentarzowych? Czy mogłabyś to opisać krok po kroku? Znam MOL-a, bo od lat na nim pracuję, ale nigdy nie miałem sytuacji takiej, jak teraz - komputeryzowanie starej biblioteki. Komputeryzowałem nowo powstałą bibliotekę gimnazjum i tam nie było takiego problemu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: BlondAnka i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL