Forum "Biblioteki w Szkole"
Zamów prenumeratę na 2018 r. u wydawcy do końca grudnia
 
Dzisiaj jest wtorek 19 cze 2018, 12:26

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: protokołowanie posiedzeń RP
Post: czwartek 08 wrz 2011, 12:46 
Zapowiadany problem nr 2:

Dyrekcja zleciła jednej z nas (tej drugiej, zważywszy wątek o opiekunie stażu :wink: ) protokołowanie posiedzenia rady ped. Jak znamy życie, okaże się, że posiedzeń. Nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że protokół należy wpisać w księgę protokołów znajdującą się forever w gabinecie dyr i należy zrobić to, oczywiście, nie w godzinach pracy, bo te przeznaczone są na pracę. Protokołowanie zaś pracą nie jest, przecież.
Fajne, co?
Interesanci ze sprawami przychodzą, a skryba siedzi, pisze i - chcąc nie chcąc - słucha. Zamiast odebrać dziecko z przedszkola, na przykład.


Na górę
  
 
 Tytuł: Elektronicznie!
Post: czwartek 08 wrz 2011, 13:12 
Ja protokołuję posiedzenia rady ped. już od 4 lat (w tym roku zaczynam piąty). Ale co zrobiłam, kiedy dyrekcja przydzieliła mi to zadanie jako stałe? Zaproponowałam odejście od idiotycznego pisana w zeszycie - jak za dawnych czasów i przeszłam na pisanie w formie elektronicznej - oczywiście potem robię wydruki, które są pieczętowane pieczęcią szkoły i dyrektora. Teraz protokół z danej rady piszę jakieś 30 min., biorąc pod uwagę, że załączniki stałe (uchwały itp.) tylko się nieznacznie zmienia i dostosowuje te z poprzednich lat.
Byłam na szkoleniu dotyczącym protokołowania. Teraz już większość szkół protokołuje elektronicznie i nawet kontrola dokumentacji szkoły nie ma żadnych zastrzeżeń, wręcz przeciwnie, bo wszystko jest estetyczne i klarowne.
Porozmawiaj z dyrekcją na ten temat i przekonaj ją do takiego sposobu protokołowania. Przecież, na Boga, żyjemy w XXI wieku, a nie w początkach XX!


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 08 wrz 2011, 18:08 
witam! Też kolejny rok mam w przydziale protokołowanie posiedzeń RP, ale na zmianę z 2 koleżankami(rusycystka i anglistka). niestety protokoły są jeszcze w tradycyjnej formie - dyrekcja lubi grube zeszyty. Moja praca protokolanta liczy się do motywacyjnego


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: piątek 09 wrz 2011, 10:23 
Offline

Rejestracja: piątek 02 cze 2006, 11:16
Posty: 616
Już kiedyś o tym pisałam, ale przypomnę, bo uważam, że to dobry pomysł. Podpowiedzcie dyrekcji, żeby protokoły z RP były pisane wg listy alfabetycznej nauczycieli. Za każdym razem pisze ktoś inny, wypada wtedy średnio raz na 3-4 lata (oczywiście zależy ile nauczycieli w szkole). To sprawiedliwe i nikt nie narzeka. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 09 wrz 2011, 19:46 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 15 maja 2006, 06:38
Posty: 128
Do Ksiżżniczki.. Witam! W tym roku zaczęlam protokołować posiedzenia rad komputerowo. Nie jestem do końca pewna czy robię to dobrze. Czy mogłabym wymienić kilka spostrzeżeńi apytać o szczegóły?
Mój adres justyna_69@wp.pl
dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 09 wrz 2011, 19:47 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 15 maja 2006, 06:38
Posty: 128
Oczywiście chodziło mi o Książniczkę. przepraszam za literówkę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 13 wrz 2011, 09:17 
Też jestm protokolantem.Mamy protokolarz elaktroniczny:)


Na górę
  
 
 Tytuł: pomocy
Post: środa 28 wrz 2011, 09:59 
Potrzebuję szybkiej pomocy. Jestem protokolantem w szkole i dodatkowo piszę uchwały, choć z tego, co wiem, powinien to robić dyrektor. Mam pytanie w związku z uchwałą rady pedagogicznej w sprawie dopuszczenia programów nauczania i zestawu podręczników, to znaczy: na jakie dokumenty powinienem się powołać? Czy tylko na ustawę o systemie oświaty z 7 września 1991 r.? 8 czerwca 2009 wyszło rozporządzenie Hall w tej kwestii, więc już nie wiem, do czego mam się odwoływać. Dodatkowo ma być kontrola protokołów w szkole, więc sprawa jest wielkiej wagi. Byłbym bardzo wdzięczny za wiarygodną opinię (najlepiej gdyby ktoś przesłał mi jakiś projekt uchwały; w internecie jest ich bez liku, ale każdy pisze inaczej). Proszę o szybką odpowiedź.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 wrz 2011, 11:00 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 gru 2006, 13:23
Posty: 892
Lokalizacja: Lubuskie
Na podstawie art. 22a ust. 2 ustawy z dn. 7 września 1991 r. o systemie oświaty, rada ped. opiniuje dopuszczenie do użytku w szkole zaproponowanego przez nauczyciela programu nauczania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: odpowiedź
Post: środa 28 wrz 2011, 11:03 
A rozporządzenia? Chodzi mi konkretnie o to z 8 czerwca 2009 roku. Na nie nie mam się powoływać?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 wrz 2011, 14:22 
Witaj w klubie, Gość1. Też piszemy za dyrekcję uchwały. Trochę to Matrix: rada głosuje uchwałę, która nie istnieje, tworzymy ja dopiero później.
A może to wszystko jest normalne - w myśl zasady, że "kłamstwo wciąż powtarzane staje się prawdą" - tylko my bezsensownie wciąż się dziwimy światu?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 28 wrz 2011, 14:42 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 04 gru 2006, 13:23
Posty: 892
Lokalizacja: Lubuskie
Uprawnienia RP opisane są w ustawie o systemie oświaty (art. 41 i 42) i tam szukamy podstawy prawnej. Rozporządzenie jest "mniej ważne" i nie może być z ustawą sprzeczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 29 wrz 2011, 12:46 
Offline

Rejestracja: środa 01 sie 2007, 20:02
Posty: 105
Lokalizacja: Małopolska
Ja tez protokołuję. u mnie dyrektor przynosi na konferencję gotową uchwałę wydrukowaną. a ja dodatkowo dostaję je na swojego emaila.

_________________
Człowiek stworzony jest na to, by szukał prawdy, a nie by ją posiadać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: pytanie
Post: piątek 30 wrz 2011, 09:09 
Jeszcze jedno pytanie. Czy do zestawu programów nauczania i wykazu podręczników, które opiniuje rada pedag., mają być dwie uchwały (zarządzenia), czy wystarczy jedna? Jak to możliwe, proszę o w miarę szybką odpowiedź.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 12 paź 2011, 15:21 
Offline

Rejestracja: wtorek 10 lis 2009, 19:47
Posty: 29
Witam.
Gdzie jest napisane, że uchwały powinien pisać dyrektor?
My na każdej konferencji w porzadku obrad mamy komisję uchwał i wniosków i te osoby piszą uchwały. Protokolant natomiast zajmuje się tylko protokołem.
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL