Forum "Biblioteki w Szkole"
Zamów prenumeratę na 2018 r. u wydawcy do końca grudnia
 
Dzisiaj jest piątek 23 lut 2018, 08:13

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 17 sty 2018, 13:36 
Offline

Rejestracja: czwartek 28 lut 2013, 09:42
Posty: 438
No to spytam o jeszcze jedno :) Czy kiedy książka jest ubytkowana, to automatycznie w katalogu znika, czy samemu trzeba ją usunąć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 17 sty 2018, 13:48 
Offline

Rejestracja: czwartek 06 maja 2010, 11:34
Posty: 70
Lokalizacja: Trójmiasto
Dorota79 pisze:
No to spytam o jeszcze jedno :) Czy kiedy książka jest ubytkowana, to automatycznie w katalogu znika, czy samemu trzeba ją usunąć?


Znika


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 17 sty 2018, 13:50 
Offline

Rejestracja: czwartek 28 lut 2013, 09:42
Posty: 438
Dziękuję raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: piątek 19 sty 2018, 10:09 
Offline

Rejestracja: wtorek 17 lut 2009, 23:48
Posty: 104
Witam! Praca w MOL NET+ to wiele pytań i wątpliwości. Ja mam kolejne: wchodzę w opisy, wyszukuję interesujący mnie opis, następnie wchodzę w zasób - i tu moje pytanie: w papierowej księdze inwentarzowej mam 10 pozycji, w tym dwie zubytkowane. Czy w zasobie wyświetlić powinny się wszystkie to jest te na półce + zubytkowane (z nr ubytku w odpowiedniej kolumnie)? Bardzo proszę osoby pracujące w MOL NET+ o odpowiedź.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: piątek 19 sty 2018, 20:32 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3255
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
W zasobach jest tylko to co faktycznie powinno być na półce. Ubytki są w rejestrze ubytków. A w księdze inwentarzowej ubytki sa podświetlone na różowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: poniedziałek 22 sty 2018, 00:00 
Offline

Rejestracja: wtorek 17 lut 2009, 23:48
Posty: 104
Cytuj:
W zasobach jest tylko to co faktycznie powinno być na półce

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mylące jest to, że po wejściu w zasób jedna z kolumn to "nr ubytku".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: poniedziałek 22 sty 2018, 14:13 
Offline

Rejestracja: czwartek 28 lut 2013, 09:42
Posty: 438
Jak sprawdzić w Mol Net+, ile podręczników wypożyczyli na przykład uczniowie klasy drugiej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: poniedziałek 22 sty 2018, 22:07 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3255
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
Raport struktury wypożyczeń ze względu na rodzaj literatury


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 31 sty 2018, 13:00 
Offline

Rejestracja: środa 31 sty 2018, 12:51
Posty: 1
Witam serdecznie, uprzedzam, że nie jestem pracownikiem biblioteki, a tylko wdrażam system Mol Net + dla szkoły.
Obecnie jestem na etapie wprowadzania książek do systemu. Zechciejcie mi podpowiedzieć, co należy wpisywać, jakie rodzaje zestawień w okienko poniżej, aby bibliotekarzom później pracowało się łatwiej? :)


Załączniki:
mol.jpg
mol.jpg [ 80.12 KiB | Przeglądany 132 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 31 sty 2018, 14:42 
Offline

Rejestracja: piątek 12 cze 2015, 17:37
Posty: 95
Przy opracowaniu książek raczej nie tworzę nowych zestawień. Chyba, że mam już "stare" zestawienie np. Powstanie Wielkopolskie to wtedy dodaję opracowywaną książkę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: MOL NET
Post: środa 31 sty 2018, 14:55 
Offline

Rejestracja: środa 12 kwie 2006, 08:55
Posty: 3255
Lokalizacja: Złotów, woj. wielkopolskie
listek pisze:
Witam serdecznie, uprzedzam, że nie jestem pracownikiem biblioteki, a tylko wdrażam system Mol Net + dla szkoły.
Obecnie jestem na etapie wprowadzania książek do systemu. Zechciejcie mi podpowiedzieć, co należy wpisywać, jakie rodzaje zestawień w okienko poniżej, aby bibliotekarzom później pracowało się łatwiej? :)

Naczelną zasada przy opracowaniu książek jest aby dla czytelników było lepiej. W przypadku tworzenia zestawień jest to szczególnie istotne ponieważ każde zestawienie to zbiór książek z konkretnego obszaru np Akty prawne, Prawo autorskie, Scenariusze na imprezy szkolne itp...Technicznie: do zestawień wybiera się literaturę z już wprowadzonych pozycji, albo podczas opracowania dodaje się na bieżąco do utworzonych już zakresów tematycznych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL