Forum "Biblioteki w Szkole"
Wielka promocja prenumeraty 2015

Dzisiaj jest niedziela 21 gru 2014, 06:02

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Księga inwentarzowa zbiorów specjalnych - proszę o pomoc

Witajcie, pracuję w małej bibliotece szkolnej. Mamy niewiele zbiorów specjalnych, głównie pochodzących z darów np. filmy będące dodatkami do gazet. Na niektórych z nich widnieje dopisek: tylko do użytku domowego. Pracuję od kilku lat, ale przez ten czas nigdy nie zakupiono żadnych zbiorów specjalnych, wcześniej nie było żadnego rejestru, więc założyłam swój własny. Do tego celu dostosowałam małą księgę inwentarzową. Podzieliłam ją na części: CD, DVD, VCD i wpisałam wszystko, co mamy z osobną numeracją dla każdej części. Zastanawiam się teraz, jak opisać pierwszą i ostatnią stronę księgi, gdzie muszę podać liczbę pozycji inwentarzowych i numery od ... do ..., bo u mnie z numerem 1 jest zarówno pierwsza płyta CD, jak i DVD czy VCD... Czy dobrze zrobiłam, wprowadzając taką numerację?

Drugi problem polega na tym, że wpisałam też te filmy, które są tylko do użytku domowego, a nie powinny być wykorzystywane w szkole. Może lepiej tę księgę przepisać, bo jeszcze nie jest "zalegalizowana" tzn. nie ma na niej pieczątki dyrekcji, darów jeszcze nie wyceniłam?

Proszę o pomoc, jak poprawnie założyć taką księgę.

Tytuł: Re: Księga inwentarzowa zbiorów specjalnych - proszę o pomoc

Witam!

Jeżeli masz dużo różnego typu zbiorów to powinnaś do każdego z nich założyć oddzielną księgę (oddzielnie CD/DVD, oddzielnie kasety video). W poszczególnej księdze nadajesz im numery dodając literkę np.: 1CD, 2CD itd. w ten sposób nie będą się dublować. Pamiętaj jednak, że do każdej księgi musi być oddzielny rejestr ubytków (jeżeli będziesz kiedyś ubytkować zbiory specjalne).

ZAPRASZAM: http://www.sp37.bytom.pl/index.php/wwsb